søndag 19. januar 2014

Høstens maleprosjekt...

Jeg ble i høst spurt av en god venninne om å male et bilde til stua i det nye huset deres, og ho ønska at dette skulle være ganske stort (120*80 cm). Med skrekkblandet fryd, sa jeg meg villig til å prøve å male et bilde, stolt over å få slik tillit.  Ho liker at ting i all hovedsak er ganske enkelt, så ho ville ikke ha verken tekst eller noe form for bildemotiv på bildet. Fargene på bildet er tatt med utgangspunkt i å matche veggen i stua deres. Jeg har brukt mye tid på å tenke og gruble hvordan jeg skulle gjøre dette, og jeg har vært sååååå nervøs for at ho ikke skal like det (så jeg har hatt helt vondt i magen). Heldigvis blei ho veldig fornøyd! :)
Her er resultatet......


Tanken rundt bildet er at det skal symbolisere livet. Noen ganger er livet vanskelig (det mørke i bildet), men som oftest er det positivt og bra (det lyse). Livet går alltid opp og ned, men det går alltid videre (sirkelen). Og siden det går rundt kaster det av seg i ny og ne.... Men det er viktig at vi lever i nuet og får med oss de gylne øyeblikkene som hverdagen gir (kobberet og sølvet)! Så lev hver dag som om det skal være den siste, vi vet aldri hva livet bringer!!

Her kommer noen detaljer.....








Takk for at du kikker innom og ha en god kveld videre...

1 kommentar:

  1. Så flink du er! Gleder meg til å se det live! Hilsen Ingvild :-)

    SvarSlett